Biyografi
Lisans öğrenimini bölüm üçüncüsü olarak Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim
Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nde 2011 yılında tamamladı ve Gazi
Üniversitesi’nde aynı bölümde yüksek lisans öğrenimine başladı. Bu sırada Millî
Eğitim Bakanlığı’nda altı ay kadar okul öncesi öğretmeni olarak çalıştı. Mart
2012’de araştırma görevlisi olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi’ndeki
görevine başladı ve aynı yıl Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde dil eğitimi
aldı. 2013 yılında Prof. Dr. Z. Fulya Temel’in danışmanlığında “2-6 Yaşları
Arasında Çocukları Olan Ceza İnfaz Kurumlarında Kalan Annelerin Benlik Saygısı
ve Çocuk Yetiştirme Tutumları Arasındaki İlişkinin Ceza İnfaz Kurumunda
Kalmayan Anneler ile Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi” isimli tezi ile
yüksek lisans programdan mezun oldu. 2013-2017 yılları arasında TÜBİTAK doktora
bursiyeri olan K. Büşra Kaynak Ekici 2017 yılında Gazi Üniversitesi’nden “MEB
Okul Öncesi Eğitim Programına Uyarlanmış Piramit Metodu’nun 5 Yaş Çocuklarının
Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi” isimli tezi
ile Okul Öncesi Öğretmenliği doktora programından mezun oldu. 13 Ocak-19 Şubat 2015
tarihlerinde Reggio Emilia Yaklaşımı’nın uygulamasını gözlemlemek amacı ile
University of California San Diego (UCSD) Mesa Child Development Center’da gözlemci
olarak bulundu. Erasmus+ Internship Programme kapsamında 6 Kasım 2015-14 Ocak
2016 tarihleri arasında ise doktora tezinde çalıştığı Hollanda menşeili Piramit
Metodu’nun uygulamasını gözlemlemek amacı ile Hollanda Zandvoort’ta bulunan bir
okul öncesi eğitim kurumunda bulundu. 2013-2018 yılları arasında Gazi
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde araştırma görevlisi ve araştırma
görevlisi doktor olarak çalıştı. 2018-2021 yılları arasında Necmettin Erbakan
Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim
Dalı’nda araştırma görevlisi doktor olarak çalışan Kaynak Ekici 2021 yılından
itibaren Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk
Gelişimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Temmuz 2023’de T.C.
Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı Çocuk Gelişimi bilim alanında doçent ünvanını
almıştır. Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar, dil gelişimi, okul
öncesi eğitim programları, çocuk yetiştirme tutumları, duygu sosyalleştirme
konularında çeşitli çalışmaları bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Uyarlanmış Piramit Metodunun 5 Yaş Çocuklarının Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
2-6 yaşları arasında çocukları olan ceza infaz kurumlarında kalan annelerin benlik saygısı ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin ceza infaz kurumunda kalmayan anneler ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
2021 - 2023
2021 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
2018 - 2021
2018 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2022 - 2023
2022 - 2023Enstitü Müdür Yardımcısı
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2021 - 2022
2021 - 2022Dekan Yardımcısı
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Longitudinal study on early literacy and subsequent performance in Turkish low-SES children
ERGİN F. E., İMİR H. M., KAYNAK EKİCİ K. B., BEKTAŞ N., ÇAMURCU Ş., KURNAZ R., et al.
Early Childhood Research Quarterly
, cilt.71, ss.174-182, 2025 (SSCI)
2024
2024Development and validation of a metacognitive assessment tool for Turkish preschool children: A test for 48–66 months‐old
İmir H. M., Kaynak Ekici K. B., Temel Z. F.
Infant and Child Development
, ss.1-15, 2024 (SSCI)
2024
2024Validating the caregiving experiences questionnaire (CEQ) in a Turkish setting: Understanding attachment and parental care in diverse contexts
KAYNAK EKİCİ K. B., İMİR H. M.
Children and Youth Services Review
, cilt.163, 2024 (SSCI)
2023
2023Effectiveness of the Netherlands’ pyramid method in the Turkish context
Ekici K. B., TEMEL Z. F.
Evaluation and Program Planning
, cilt.97, 2023 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Ekran Maruziyetleri ile Ebeveynlerinin Dijital Ebeveynlik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
ÇAKİOĞLU Ş., KAYNAK EKİCİ K. B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.62, ss.3542-3562, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Okul Öncesinden Yükseköğretime: Hollanda Eğitim Sistemi
KAYNAK EKİCİ K. B.
Kapadokya Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.389-404, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Bir Gelişimsel Tarama Profili Çalışması: Çubuk İlçesi Örneği
İmir H. M., Aysu B., Bektaş N., Kurnaz R., Çamurcu Ş., Kaynak Ekici K. B., et al.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.53, sa.243, ss.1605-1634, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Traditional practices on neonatal and puerperal care in Türkiye
Koçak G., KAYNAK EKİCİ K. B., KURTULMUŞ Z.
Anatolian Journal of Health Research
, cilt.5, sa.1, ss.49-56, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Ergenlerde Algılanan Ebeveyn Akademik Başarı Baskısı ile Psikolojik İstismar Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Çamurcu Ş., Kaynak Ekici K. B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.511-535, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Online teaching practice experience: An evaluation from the perspectives of newly graduated preschool teachers
KURTULMUŞ Z., KAYNAK EKİCİ K. B., ÖZKAN KUNDURACI H. K.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.4, sa.1, ss.31-50, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Çocuk gelişimci adaylarının psikolojik istismar kavramına ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
ÇAMURCU Ş., KAYNAK EKİCİ K. B.
Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.40-52, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Learning invitations in Reggio Emilia approach: A case study
Kaynak-Ekici K. B., İmir H. M., Temel Z. F.
Education 3-13
, cilt.49, sa.6, ss.703-715, 2021 (ESCI)
2021
2021Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkinlik Planı Hazırlama Becerilerinin İncelenmesi: Uyarlama, Aile Katılımı ve Değerlendirme
KILINÇ F. E., KURTULMUŞ Z., KAYNAK EKİCİ K. B., BEKTAŞ N.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.252-266, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020İlkokul algısı yazı farkındalığı becerilerine göre değişmekte midir?
Kaynak Ekici K. B., İmir H. M., Temel Z. F.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.753-776, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Hastaneye yatma deneyimi olan ve olmayan 5-6 yaş çocuklarının doktor, hemşire ve hastane algılarının incelenmesi
TEMEL Z. F., KANAT K., KAYNAK K. B., CANBERİ F.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.251-278, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185-6 yaş çocuklarının fiziksel şiddete maruz kalma ya da tanık olmaları ile benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., KANAT K., ŞAHİN E. N.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.35, ss.109-122, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Okul öncesi dönemde yaygın olarak kullanılan dil gelişim testlerinin semantik açıdan incelenmesi
Temel Z. F., Kılınç F. E., Tepetaş Cengiz G. Ş., Kaynak K. B., İmir H. M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.6, sa.1, ss.566-590, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Neden zorunlu okul öncesi eğitim?
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.
Öğretmen Dünyası , cilt.38, sa.446, ss.43-45, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2016
2016Ceza infaz kurumlarındaki annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.5, ss.2127-2142, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Montessori eğitim kurumlarındaki çocukların görsel algı ve çizim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., PASLI H., DEMİR H., ÇEMREK B.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.5, ss.2595-2608, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Bilişsel gelişim eğitim programının 5 6 yaş çocuklarının dikkat algı ve bellek gelişimlerine etkisi
TEMEL Z. F., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.1, ss.25-49, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201636 72 aylık çocuklara yönelik saldırganlık yönelim ölçeği geliştirme çalışması
KAYNAK K. B., KAN A., KURTULMUŞ Z.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, ss.1457-1474, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20154 6 yaşları arasındaki çocukların çizimlerindeki aile algılarının belirlenmesi
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.10, sa.7, ss.575-598, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Okul öncesi öğretmeni adaylarının benlik saygıları ile çocuk sevmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KAYNAK K. B., ERGİN B., ARSLAN E., PINARCIK Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.14, sa.1, ss.86-96, 2015 (Scopus)
2014
2014How pre service early childhood teachers respond to children s negative emotions
ERSAY E., KAYNAK K. B., TÜRKOĞLU D.
European Journal of Research on Education , cilt.2, sa.2, ss.238-244, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Investigating the relationship between pre service early childhood teachers emotional awareness levels and their emotion regulation strategies
ERSAY E., TÜRKOĞLU D., KAYNAK K. B.
European Journal of Research on Education , cilt.2, sa.2, ss.229-237, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Investigation of preschool administrators' perception about preschool teacher and children: A metaphor sample
YILMAZ E., ERGİN B., KAYNAK K. B., KÖKSAL O.
The Journal of Academic Social Science (Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi) , cilt.2, sa.1, ss.573-592, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekaları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
ERGİN B., KAYNAK K. B., PINARCIK Ö., ARSLAN E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.35-42, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
202360-72 aylık çocukların ekran maruziyetleri, doğayla bağlantı kurma eğilimleri ve saldırganlık yönelimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
KUTLUCA S., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Okul öncesi dönem çocuklarının ekran maruziyetleri ile ebeveynlerinin dijital ebeveynlik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Çubuk Örneği
ÇAKİOĞLU Ş., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Erken müdahale kapsamında Covid-19 pandemisinin çocukların gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi
ELDEMİR Z. N., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Ergenlerde dijital oyun oynama alışkanlığı, doğayla ilişkili olma ve aleksitimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi
AKBULUT E., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Montessori metoduna göre eğitim alan çocukların motivasyon düzeyleri: Karşılaştırmalı bir çalışma
ÖZ Z., DEMİRBAŞ M., KAYNAK EKİCİ K. B.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Ergenlerde algılanan ebeveyn akademik başarı baskısı ile psikolojik istismar arasındaki ilişkilerin incelenmesi
ÇAMURCU Ş., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası Sağlık Araştırmaları Kongresi, 8 - 09 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Annelerin ebeveynlik görevlerinde öz yeterlik ve tükenmişlikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
MAZLUM S., KAYNAK EKİCİ K. B.
Uluslararası Sağlık Araştırmaları Kongresi, 8 - 09 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2019
2019Okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planlarında değerlendirme, uyarlama ve aile katılımı boyutlarının incelenmesi
KILINÇ F. E., KURTULMUŞ Z., KAYNAK EKİCİ K. B., BEKTAŞ N.
VI. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Ailelerin okul öncesi eğitim kurumu tercih ederken göz önünde bulundurdukları kriterlerin incelenmesi
TUFAN M., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.
III. Ines International Education and Social Science Congress, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.387-393, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Özel gereksinimli çocuğa sahip annelerin kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
KURTULMUŞ Z., TUFAN M., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.
III. Ines International Education and Social Science Congress, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.394-401, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018İlkokul algısı: Yazı farkındalığı becerilerine göre farklılaşmakta mıdır?
KAYNAK K. B., İMİR H. M., TEMEL Z. F.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algıları
ERSOY Ö., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, 20 - 22 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017A review of metacognition assessment in early childhood
İMİR H. M., KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Okul öncesi öğretmeni adaylarının kaynaştırmaya yönelik bakış açıları ve çalışmayı tercih ettikleri özel gereksinim türlerinin incelenmesi
KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B., YILDIZ R.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Hasta olan ve olmayan 5-6 yaş çocuklarının doktor, hemşire ve hastane algılarının incelenmesi
TEMEL Z. F., KANAT K., KAYNAK K. B., CANBERİ F.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.354-355, (Özet Bildiri)
2017
2017Evaluation of early childhood education in Turkey
TEMEL Z. F., AKSOY A. B., ULUTAŞ İ., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.
OMEP 69th World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Development of a metacognitive thinking test for Turkish preschool children
İMİR H. M., KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
OMEP 69th World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Kaynaştırma sınıflarında bulunan 5 yaş çocuklarının özel gereksinimi olan çocuklara ilişkin görüşlerinin incelenmesi
ERSOY Ö., KURTULMUŞ Z., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Okul öncesi öğretmenlerinin özel gereksinimi olan çocukla çalışma konusundaki görüşleri
KURTULMUŞ Z., ERSOY Ö., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175-6 yaş çocuklarının fiziksel şiddete maruz kalma ya da tanık olmaları ile benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
KAYNAK K. B., KANAT K., ŞAHİN E. N.
12. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.120, (Özet Bildiri)
2017
2017Üstün yetenekli bireyler hakkında öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma
KURTULMUŞ Z., ERSOY Ö., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, 20 - 22 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175-6 yaş çocuklarının görsel algı düzeyleri ve sanat eleştirilerinin incelenmesi
TEMEL Z. F., KANAT K., KAYNAK K. B., GÜRBÜZ M.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2392-2393, (Özet Bildiri)
2017
20175-12 yaşları arasındaki hasta çocukların insan çizimlerinin incelenmesi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., KANAT K., AYKUT G., TANMAN G.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2401-2402, (Özet Bildiri)
2016
2016Erken çocukluk eğitimine yeni bir alternatif Piramit metodu
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Erken çocukluk eğitim program ve yaklaşımlarının nitelik açısından değerlendirilmesi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.
Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016The effect of Pyramid Method adapted to Turkish preschool education program on the receptive and expressive language skills of 5 years old children: A pilot study
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
International Conference on Social Science and Economics (ICSSE), 3 - 04 Kasım 2016, ss.33-37, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Okul öncesi adaylarının çocukların negatif duygularına vermeyi tercih ettikleri cevaplar kendi duygusal yeterlikleri ile açıklanabilir mi? Yol analizi çalışması
ERSAY E., KAYNAK K. B.
III. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Ceza infaz kurumlarındaki annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
11. Ulusal Okul Öncesi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutum ve görüşleri
TEMEL Z. F., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B.
IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Reggio Emilia yaklaşımında öğrenme davetleri Bir durum çalışması
KAYNAK K. B., İMİR H. M., TEMEL Z. F.
IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
20152 6 yaşları arasında çocukları olan ceza infaz kurumlarında kalan ve kalmayan annelerin benlik saygısı ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.
IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Bilişsel gelişim eğitim programının 5-6 yaş çocuklarının dikkat algı ve bellek gelişimlerine etkisi
TEMEL Z. F., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
20143 6 yaş çocuklarına yönelik olarak yayımlanan resimli çocuk kitaplarının iç ve dış yapı özelliklerinin incelenmesi
TEMEL Z. F., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Okul öncesi öğretmen adaylarının algıladıkları sosyal destek ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
PINARCIK Ö., ARSLAN E., KAYNAK K. B., ERGİN B.
VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014How pre-service early childhood teachers respond to children’s negative emotions
ERSAY E., KAYNAK EKİCİ K. B., TÜRKOĞLU D.
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Investigating the relationship between pre-service early childhood teachers’ emotional awareness levels and their emotion regulation strategies
ERSAY E., TÜRKOĞLU D., KAYNAK EKİCİ K. B.
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Okul öncesi öğretmenleri ve okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ARSLAN E., PINARCIK Ö., ERGİN B., KAYNAK K. B.
2nd World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS), 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Okul öncesi öğretmeni adaylarının benlik saygıları ile çocuk sevmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KAYNAK EKİCİ K. B., ERGİN B., ARSLAN E., SAKARYALI Ö.
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 06 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekaları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
ERGİN B., KAYNAK EKİCİ K. B., SAKARYALI Ö., ARSLAN E.
4th International Conferance on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), 25 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Çocuk Gelişimi Terimler Sözlüğü
METİN E. N., ARAL N., BARAN G., TURAN F. F., AKOĞLU G., ELİBOL F., et al.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2023
2023
2023Ceza İnfaz Kurumlarındaki Ebeveynler ve Çocukları
KAYNAK EKİCİ K. B.
Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi, Emel Arslan & Canan Yıldız Çiçekler, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.233-251, 2023
2023
2023Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim: Hollanda Krallığı
KAYNAK EKİCİ K. B.
Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim: Avrupa, Amerika, Asya, Okyanusya, Afrika, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Pegem Akademi, ss.37-73, 2023
2023
2023Dil Gelişimi
KAYNAK EKİCİ K. B.
Çocuk Gelişimi, Doç. Dr. Fatma Elif Kılınç & Dr. Öğr. Üye. K. Büşra Kaynak Ekici, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.175-206, 2023
2020
2020Dil Gelişimi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., İMİR H. M.
Çocuk Gelişimi, Prof. Dr. Neriman Aral ve Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Hedef Cs, ss.199-233, 2020
2018
2018Mozaik Yaklaşımı
TEMEL Z. F., İMİR H. M., KAYNAK EKİCİ K. B.
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, ss.15-58, 2018
2018
2018Reggio Emilia Yaklaşımından Bir Yansıma: Tiyatro Perdesi Projesi
TEMEL Z. F., İMİR H. M., KAYNAK K. B.
Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Hedef CS, ss.133-146, 2018
2018
2018Eğitim Programlarında Çocuğun Gelişiminin Değerlendirilmesi
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., İMİR H. M.
Gelişimsel Destek Programları Tanımlar ve Programlar, Zeyenp Fulya Temel, Neriman Aral, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.96-134, 2018
2017
2017Proje yaklaşımı
TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.
Okul öncesi eğitimde öğretim yöntemleri, Prof. Dr. Rengin ZEMBAT, Editör, HedefCS, ss.103-136, 2017
2017
2017Piramit metodu
TEMEL Z. F., KAYNAK EKİCİ K. B.
Okul öncesi eğitimde alternatif yaklaşımlar, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL, Editör, HedefCS, ss.147-169, 2017
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 202460-72 Aylık Çocukların Ekran Maruziyetleri, Doğayla Bağlantı Kurma Eğilimleri ve Saldırganlık Yönelimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Kutluca S.(Yürütücü), Kaynak Ekici K. B.
2023 - 2024
2023 - 2024Ergenlerde Dijital Oyun Oynama Alışkanlığı, Doğayla İlişkili Olma ve Aleksitimi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Kaynak Ekici K. B., Akbulut E.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Ekran Maruziyetleri ile Ebeveynlerinin Dijital Ebeveynlik Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Çubuk Örneği
TÜBİTAK Projesi
Çakioğlu Ş.(Yürütücü), Kaynak Ekici K. B.
2022 - 2022
2022 - 2022