­

Doç. Dr. KEZİBAN BÜŞRA KAYNAK EKİCİ


Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi

Çocuk Gelişimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Kaynak Ekici, K. B.; Kaynak, K. B.

Metrikler

Yayın

77

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

30

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

4

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans öğrenimini bölüm üçüncüsü olarak Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nde 2011 yılında tamamladı ve Gazi Üniversitesi’nde aynı bölümde yüksek lisans öğrenimine başladı. Bu sırada Millî Eğitim Bakanlığı’nda altı ay kadar okul öncesi öğretmeni olarak çalıştı. Mart 2012’de araştırma görevlisi olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi’ndeki görevine başladı ve aynı yıl Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde dil eğitimi aldı. 2013 yılında Prof. Dr. Z. Fulya Temel’in danışmanlığında “2-6 Yaşları Arasında Çocukları Olan Ceza İnfaz Kurumlarında Kalan Annelerin Benlik Saygısı ve Çocuk Yetiştirme Tutumları Arasındaki İlişkinin Ceza İnfaz Kurumunda Kalmayan Anneler ile Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi” isimli tezi ile yüksek lisans programdan mezun oldu. 2013-2017 yılları arasında TÜBİTAK doktora bursiyeri olan K. Büşra Kaynak Ekici 2017 yılında Gazi Üniversitesi’nden “MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Uyarlanmış Piramit Metodu’nun 5 Yaş Çocuklarının Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi” isimli tezi ile Okul Öncesi Öğretmenliği doktora programından mezun oldu. 13 Ocak-19 Şubat 2015 tarihlerinde Reggio Emilia Yaklaşımı’nın uygulamasını gözlemlemek amacı ile University of California San Diego (UCSD) Mesa Child Development Center’da gözlemci olarak bulundu. Erasmus+ Internship Programme kapsamında 6 Kasım 2015-14 Ocak 2016 tarihleri arasında ise doktora tezinde çalıştığı Hollanda menşeili Piramit Metodu’nun uygulamasını gözlemlemek amacı ile Hollanda Zandvoort’ta bulunan bir okul öncesi eğitim kurumunda bulundu. 2013-2018 yılları arasında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde araştırma görevlisi ve araştırma görevlisi doktor olarak çalıştı. 2018-2021 yılları arasında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi doktor olarak çalışan Kaynak Ekici 2021 yılından itibaren Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Temmuz 2023’de T.C. Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı Çocuk Gelişimi bilim alanında doçent ünvanını almıştır. Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar, dil gelişimi, okul öncesi eğitim programları, çocuk yetiştirme tutumları, duygu sosyalleştirme konularında çeşitli çalışmaları bulunmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2013 - 2017

2013 - 2017

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Uyarlanmış Piramit Metodunun 5 Yaş Çocuklarının Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2013

2013

Yüksek Lisans

2-6 yaşları arasında çocukları olan ceza infaz kurumlarında kalan annelerin benlik saygısı ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin ceza infaz kurumunda kalmayan anneler ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi

2021 - 2023

2021 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi

2018 - 2021

2018 - 2021

Araştırma Görevlisi Dr.

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2013 - 2018

2013 - 2018

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2012 - 2013

2012 - 2013

Araştırma Görevlisi

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - 2023

2022 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

2022 - 2023

2022 - 2023

Enstitü Müdür Yardımcısı

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

2021 - 2022

2021 - 2022

Dekan Yardımcısı

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2017

2017

Neden zorunlu okul öncesi eğitim?

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.

Öğretmen Dünyası , cilt.38, sa.446, ss.43-45, 2017 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Erken müdahale kapsamında Covid-19 pandemisinin çocukların gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi

ELDEMİR Z. N., KAYNAK EKİCİ K. B.

Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Ergenlerde dijital oyun oynama alışkanlığı, doğayla ilişkili olma ve aleksitimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi

AKBULUT E., KAYNAK EKİCİ K. B.

Uluslararası 5. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Montessori metoduna göre eğitim alan çocukların motivasyon düzeyleri: Karşılaştırmalı bir çalışma

ÖZ Z., DEMİRBAŞ M., KAYNAK EKİCİ K. B.

8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Annelerin ebeveynlik görevlerinde öz yeterlik ve tükenmişlikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi

MAZLUM S., KAYNAK EKİCİ K. B.

Uluslararası Sağlık Araştırmaları Kongresi, 8 - 09 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2018

2018

Ailelerin okul öncesi eğitim kurumu tercih ederken göz önünde bulundurdukları kriterlerin incelenmesi

TUFAN M., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.

III. Ines International Education and Social Science Congress, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.387-393, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Özel gereksinimli çocuğa sahip annelerin kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri

KURTULMUŞ Z., TUFAN M., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.

III. Ines International Education and Social Science Congress, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.394-401, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

İlkokul algısı: Yazı farkındalığı becerilerine göre farklılaşmakta mıdır?

KAYNAK K. B., İMİR H. M., TEMEL Z. F.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

A review of metacognition assessment in early childhood

İMİR H. M., KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.

V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Hasta olan ve olmayan 5-6 yaş çocuklarının doktor, hemşire ve hastane algılarının incelenmesi

TEMEL Z. F., KANAT K., KAYNAK K. B., CANBERİ F.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.354-355, (Özet Bildiri)

2017

2017

Evaluation of early childhood education in Turkey

TEMEL Z. F., AKSOY A. B., ULUTAŞ İ., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.

OMEP 69th World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Development of a metacognitive thinking test for Turkish preschool children

İMİR H. M., KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.

OMEP 69th World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okul öncesi öğretmenlerinin özel gereksinimi olan çocukla çalışma konusundaki görüşleri

KURTULMUŞ Z., ERSOY Ö., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5-6 yaş çocuklarının fiziksel şiddete maruz kalma ya da tanık olmaları ile benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

KAYNAK K. B., KANAT K., ŞAHİN E. N.

12. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.120, (Özet Bildiri)

2017

2017

Üstün yetenekli bireyler hakkında öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma

KURTULMUŞ Z., ERSOY Ö., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, 20 - 22 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5-6 yaş çocuklarının görsel algı düzeyleri ve sanat eleştirilerinin incelenmesi

TEMEL Z. F., KANAT K., KAYNAK K. B., GÜRBÜZ M.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2392-2393, (Özet Bildiri)

2017

2017

5-12 yaşları arasındaki hasta çocukların insan çizimlerinin incelenmesi

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., KANAT K., AYKUT G., TANMAN G.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2401-2402, (Özet Bildiri)

2016

2016

Erken çocukluk eğitimine yeni bir alternatif Piramit metodu

KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.

Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Erken çocukluk eğitim program ve yaklaşımlarının nitelik açısından değerlendirilmesi

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.

Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

The effect of Pyramid Method adapted to Turkish preschool education program on the receptive and expressive language skills of 5 years old children: A pilot study

KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.

International Conference on Social Science and Economics (ICSSE), 3 - 04 Kasım 2016, ss.33-37, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Ceza infaz kurumlarındaki annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının incelenmesi

KAYNAK K. B., TEMEL Z. F.

11. Ulusal Okul Öncesi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutum ve görüşleri

TEMEL Z. F., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B.

IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Reggio Emilia yaklaşımında öğrenme davetleri Bir durum çalışması

KAYNAK K. B., İMİR H. M., TEMEL Z. F.

IV. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

How pre-service early childhood teachers respond to children’s negative emotions

ERSAY E., KAYNAK EKİCİ K. B., TÜRKOĞLU D.

III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekaları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

ERGİN B., KAYNAK EKİCİ K. B., SAKARYALI Ö., ARSLAN E.

4th International Conferance on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), 25 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Ceza İnfaz Kurumlarındaki Ebeveynler ve Çocukları

KAYNAK EKİCİ K. B.

Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi, Emel Arslan & Canan Yıldız Çiçekler, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.233-251, 2023

2023

2023

Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim: Hollanda Krallığı

KAYNAK EKİCİ K. B.

Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim: Avrupa, Amerika, Asya, Okyanusya, Afrika, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Pegem Akademi, ss.37-73, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Dil Gelişimi

KAYNAK EKİCİ K. B.

Çocuk Gelişimi, Doç. Dr. Fatma Elif Kılınç & Dr. Öğr. Üye. K. Büşra Kaynak Ekici, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.175-206, 2023

2020

2020

Dil Gelişimi

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., İMİR H. M.

Çocuk Gelişimi, Prof. Dr. Neriman Aral ve Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Hedef Cs, ss.199-233, 2020

2018

2018

Mozaik Yaklaşımı

TEMEL Z. F., İMİR H. M., KAYNAK EKİCİ K. B.

Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, ss.15-58, 2018

2018

2018

Reggio Emilia Yaklaşımından Bir Yansıma: Tiyatro Perdesi Projesi

TEMEL Z. F., İMİR H. M., KAYNAK K. B.

Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Editör, Hedef CS, ss.133-146, 2018

2018

2018

Eğitim Programlarında Çocuğun Gelişiminin Değerlendirilmesi

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B., İMİR H. M.

Gelişimsel Destek Programları Tanımlar ve Programlar, Zeyenp Fulya Temel, Neriman Aral, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.96-134, 2018

2017

2017

Proje yaklaşımı

TEMEL Z. F., KAYNAK K. B.

Okul öncesi eğitimde öğretim yöntemleri, Prof. Dr. Rengin ZEMBAT, Editör, HedefCS, ss.103-136, 2017

2017

2017

Piramit metodu

TEMEL Z. F., KAYNAK EKİCİ K. B.

Okul öncesi eğitimde alternatif yaklaşımlar, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL, Editör, HedefCS, ss.147-169, 2017


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 3

h-indeksi (SCOPUS): 1