Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi
WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)
Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Yayınlardaki İsimler: Altun Dilek, Altun, D
Metrikler

Yayın

74

Atıf (Scopus)

109

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

302

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

3

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Biyografi

Doç. Dr. Dilek ALTUN, 9 Nisan 1984’de Kayseri’de doğdu. Lisans derecesini Gazi Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden 2008 yılında fakülte birincisi olarak aldı. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Programı – Okul Öncesi Eğitiminde Prof. Dr. Feyza Tantekin Erden danışmanlığında, 2013 ve 2016 yılında 4.00/4.00 ile tamamladı. Lisansüstü eğitimi sırasında TUBİTAK 2210-2211 Yurt İçi Yüksek Lisans ve Doktora bursu aldı. Lisansüstü tez aşamasında burslu olarak Michigan State Üniversitesi (MSU) ve Harvard Üniversitesinde misafir araştırmacı olarak bulundu. Prof. Dr. Douglas Hartman (MSU) eş danışmanlığında yüksek lisans tez çalışmasını ve Prof. Dr. Catherine E. Snow (Harvard Unv.) eş danışmanlığında doktora tez çalışmasını yürüttü. 2017 yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalına Dr. Öğr. Üyesi olarak atandı. 2019’ta Üniversitelerarası Kurul’dan doçent unvanı aldı. 2020’de Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümüne doçent unvanıyla atandı. TUBİTAK 2219 Doktora Sonrası Araştırma Programı kapsamında burslu olarak Prof. Dr. Catherine E. Snow danışmanlığında Harvard University Graduate School of Education’da araştırma grubunda çalışmalarına devam etmektedir.


Doç. Dr. Dilek Altun çalışmalarında, okul öncesi dönem çocuklarının dil gelişimi, erken okuryazarlık becerileri, ev içi okuryazarlık ortamı, yürütücü işlev, zihin kuramları, kavram gelişimi ve teknoloji kullanımı konuları üzerine odaklanmıştır. Özellikle Z kuşağı çocuklarının dijital ortamları kullanma durumları, dijital kaynaklardan bilgi işleme süreçleri, dijital kaynaklara erişim eşitliği, bilgi-işlemsel düşünme ve kodlama gibi ulusal ve uluslararası alanda önemli çalışmaları bulunmaktadır. Bununla beraber, dijital çağda okul öncesi dönem çocuklarının okuma öğrenme motivasyonlarını ele alan ve teori geliştiren özgün çalışmaları bulunmaktadır. Doç. Dr. Dilek Altun, dijital ortamlarda çocukların kavram edinimi, yürütücü işlev becerileri ve bilimsel düşünme becerilerini desteklemeye yönelik program geliştirme ve etkinliğini inceleme çalışmalarına devam etmektedir. Ayrıca, çocuklara yönelik resimli ekolojik kavram testi geliştirilmesi ve iklim değişikliği farkındalık programının hazırlanmasına yönelik projeleri devam etmektedir.

İletişim