in: Tasarım ve Baskı Süreçleri Üzerine Akademik Yaklaşımlar, Dr. Cengiz ŞAHİN, Editor, Sonçağ Akademi, Ankara, pp.23-36, 2022
Milattan önceki yıllarda bile
kendine uygulama alanı bulan “Altın Oran”, kavram olarak Leonardo Fibonacci ile
12.yy da kendini hissettirmiştir. 16.yy da Leonardo da Vinci ile zirveye ulaşan
Altın Oran kavramı, günümüzde de estetik ve güzelin matematiksel karşılığı
olarak kabul görmektedir. Felsefe ve din bilimlerinde iyi ve güzelin ifadesi,
sanat ve tasarımda Altın Oran ile sağlanmaktadır. Tüketicilerin beğenisi
kazanma ve rekabet koşullarına uyum sağlama noktasında tasarımcıların ortak
dili haline gelen altın oran ürün ve markaların oluşmasında önemli rol
oynamaktadır. Bir bütün olarak ürün, marka ve logo unsurlarının tamamında altın
oran dengesini görmek mümkündür. Bu çalışmada, tarihsel arka planından
başlayarak Altın Oran’ın yaradılış ve üretkenlikteki etkisi ve rolü ile sanat
ve tasarımda uygulanış biçimi incelenmektedir.