3. Uluslararası Çocuk Koruma Kongresi , Ordu, Turkey, 30 September - 03 October 2018, pp.26-30, (Full Text)
Bu
araştırmanın amacı, ergenlerin ebeveynler arasındaki şiddete tanıklık etmesi
ile duygusal davranışsal sorunları arasındaki ilişkide sosyal destek algısının
aracı değişken rolünü
incelemektir. Araştırmanın evrenini, Aydın’ın Efeler ilçesinde yer alan ortaokullarda 6-7-8. sınıflarda
ve liselerde 1-2-3-4. sınıflarda eğitimine devam eden 287 kız (%55.4) ve 230
(%44.4) erkek öğrenci toplam 517 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada; İtalyan
Gençleri İçin Çatışma Yöntemleri Ölçeği, Güçler Güçlükler Anketi Ergen Formu ve Çocuk ve
Ergenler için
Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği ve
Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizleri, SPSS yan yazılımı process macro aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, şiddete tanıklığın
davranışsal sorunlar ve sosyal davranışlarla olan ilişkisinde algılanan sosyal
desteğin tam aracı rolü olduğunu göstermiştir.
Bunun yanında şiddete tanıklığın duygusal-davranışsal sorunlar toplam puanı,
duygusal sorunlar ve dikkat eksikliği ve aşırı hareketlilik boyutlarıyla olan
ilişkisinde algılanan sosyal desteğin kısmi aracılık rolü bulunmaktadır.
Bulgular alanyazın eşliğinde tartışılmıştır.