Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2021
Türk müziği tarihinde nota, en az bin yıldır bilinmektedir. Fakat elimizdeki mevcut tarihi eserlerden elde
ettiğimiz kadarıyla nota, ekseriyetle uygulama sahasında değil teorik
çalışmalarda kendine yer edinmiştir. Bu çalışmalarda nazarî konuların ele
alınıyor olması, Türk müziğinin esasen çok zengin olan repertuvarının, günümüze
ulaşmasını büyük ölçüde engellemiştir. Örneğin, ismini Türk müziği tarihine
altın harflerle yazdırmış olan Itrî’nin, sayısı binden fazla olduğu ifade
edilen bestelerinden ancak kırk kadarı günümüze ulaşabilmiştir.
Bu durum düşünüldüğünde, tarihî Türk müziği külliyatının büyük
oranda kayıp olduğunu ifade etmek sanırım yanlış olmaz. İşte hazırlanan bu
çalışma ile günümüz repertuvarında bulunmayan, diğer bir tabirle kayıp olan 86
eser tekrardan günümüze kazandırılacaktır. 28. Mûsikî Alayı Mûsikî Başçavuşu
Ahmed Sâlih tarafından Osmanlı dönemi alfabesi ve Batı notasyonu kullanılarak
kaleme alınan bir Bando Defteri’nden elde ettiğimiz eserleri, Arel nazariyat
sistemi ile tekrardan notaya alarak oluşturduğumuz bu kitapta; 45 marş, 16
şarkı, 14 saz eseri, 6 kanto, 3 türkü ve 2 bar türünden eser, Türk müziği
repertuvarına kazandırılmıştır.