ÖNERİ, vol.16, no.9, pp.17-32, 2010 (TRDizin)
Son yıllarda internet kullanımı birçok sektörde olduğu
gibi turizm sektöründe de online seyahat alımlarını ön plana
çıkarmış ve otellerin web siteleri önemli bir iletişim ve
pazarlama medya aracı durumuna gelmiştir. Bu bağlamda,
gerekli donanıma ve zenginliğe sahip Türkiye’deki otellerin bu
aracı gerçekte nasıl kullanmaları gerektiği ve şu anda nasıl
kullandıkları önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yapılan yazın taraması sonucunda otellerin web sitelerinin
taşıması gereken içerik ve tasarım özelliklerini ortaya koyan
bir model geliştirilmiştir. Bu modele dayanılarak, Türkiye
turizminin pazarda kültür turizmine katkısı olacağı düşünülen
“Dünya Miras Listesi”nde yer alan bölgelerdeki üç, dört ve beş
yıldızlı toplam 335 otelin web sitesi analiz edilmiştir. Elde
edilen sonuçlardan hareketle, otel web sitelerinde adres,
telefon numarası, e-posta adresi ve otel resimlerinin dışında
potansiyel turistin dikkatini, otelin bulunduğu yöreye
çekebileceği düşünülen çevre, turizm potansiyeli, yöreye ilişkin
bilgi vb. gibi birçok konuda hiçbir bilginin olmadığı
gözlenmiştir. Ayrıca çalışmada, konuyla ilgili olarak etkin bir
web sitesi hazırlamaya yönelik olarak bazı öneriler
sunulmuştur.