Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol.3, no.2, pp.91-104, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Yaklaşık 470 web uygulaması, 850 oracle uygulaması ve 5200 cics uygulaması bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), sigortacılık ve sağlık veritabanları ile saniyede ortalama 22.000 işlem yapan sisteme sahip bir kurumdur. Geniş bir ağ yapısına sahip olan kurum 524 lokasyon ve 74 web servis ile dış paydaşlarla veri alışverişi yapmaktadır. Sistemin büyük ve karmaşık olmasından dolayı kurumda bazı zamanlarda
sistem yönetimi ve entegrasyon problemleri ortaya çıkabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaya çıkan bu problemlerin çözümüne yardımcı olabilecek bir model tanıtmak ve bu modelin kurumda nasıl uygulanabileceğini açıklamaktır. Bu çalışmada kurumsal mimari; iş mimarisi, uygulama mimarisi, veri mimarisi ve teknik mimari açısından incelenmiştir. Kurumun kurumsal mimari alanındaki problemleri ile kurumsal mimarinin SGK’ya sağlayacağı faydalar analiz edilmiştir. Referans alınan TOGAF çerçeve yapısının bileşenleri incelenmiştir. Kurumsal mimari oluşturma çerçevesi örnek modelinin geliştirilmesi amacıyla sigortalı tescil sistemi kullanılmıştır.