Interaction Dynamics Affecting Academic Success in MOOC Environments: A Cross-Continental Analysis


Orman R., Çakır H., Ercil Cagiltay N.

18. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Ankara, Turkey, 18 - 19 September 2025, pp.1-15, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Ankara
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.1-15
  • Ankara Yıldırım Beyazıt University Affiliated: Yes

Abstract

Bu çalışma, farklı kıtalardan gelen katılımcıların çevrimiçi bir KAÇD (Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders) platformundaki etkileşim davranışlarını ve bu davranışların akademik başarı üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Massachusetts Institute of Technology (MIT) tarafından sunulan bir çevrimiçi dersin büyük ölçekli verileri kullanılarak gerçekleştirilen analizlerde, katılımcıların final notları ve etkileşim gün sayıları üzerinde cinsiyet, eğitim düzeyi ve kıta gibi demografik faktörlerin etkisi ANCOVA yöntemi ile değerlendirildi. Bulgular, Avrupa’dan katılan erkek ve lisansüstü eğitim düzeyine sahip katılımcıların diğer gruplara kıyasla daha yüksek başarı ve etkileşim düzeyine sahip olduklarını göstermektedir. Buna karşılık, video oynatma sayısı, yazma ve tepki etkinlikleri açısından kıtalar arası anlamlı farklılık gözlenmedi. Bu sonuçlar, çevrimiçi öğrenme süreçlerinde sadece pasif etkileşim miktarının değil, etkileşimin niteliği ve bireysel öğrenme stratejilerinin başarının belirleyicisi olduğunu göstermektedir.