Küresel Faktörlerin Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Politikasına Etkisi: Fırsatlar ve Tehditler


Aşçı T., Toktaş İ.

Academic Perspective Procedia, vol.4, no.3, pp.46-58, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 4 Issue: 3
  • Publication Date: 2021
  • Doi Number: 10.33793/acperpro.04.03.11
  • Journal Name: Academic Perspective Procedia
  • Page Numbers: pp.46-58

Abstract

Ülkemiz ve dünyadaki birçok eğitim kurumu tamamen uzaktan eğitimi esas alan ve geçerli diploma ve sertifikalar sunan eğitim imkânları sağlamaktadır. Öğrenciler sınıf arkadaşlarını, öğretim elemanları ya da öğretmenlerini yüz yüze hiç görmeden mezun olabilmektedir. Uzaktan eğitim, eğitime erişimi kolaylaştırmak gibi birçok avantajı beraberinde getirse de klasik eğitim ortamlarının sahip olduğu sosyal gelişim imkanı olumsuz etkilenebilmektedir. Yaş gruplarına bağlı olarak ortaya çıkabilen ekran bağımlılığı ve asosyal gelişim, kişisel gelişim bozukluklarına dahi sebebiyet verebilmektedir. Bu çalışmada, küresel etkilerle şekillenerek eğitimde güçlü bir seçenek haline gelen uzaktan eğitim modelinin ülkemizde toplumsal hayata getirdiği fırsatlar ve tehditler incelenmektedir.