Z Kuşağı ile Dönüşen Yaşam Boyu Öğrenme Pratikleri


Doğru Y.

FLE Joint Conference, Ankara, Turkey, 24 June 2022, pp.34, (Summary Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: Ankara
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.34
  • Ankara Yıldırım Beyazıt University Affiliated: No

Abstract

Kuşaklararası çatışmanın Antik Çağlardan beri süregeldiğini Aristoteles'in gençleri kontrolden çıkmakla eleştirdiği sözlerinden anlamaktayız. Ancak bu çatışma, dünyada ortalama insan ömrünün 73 yaşa yükselmesiyle birlikte aynı anda altı farklı kuşağın yaşadığı günümüzde oldukça belirgin hale gelmiştir. Bunda, teknolojinin sunduğu iletişim imkânlarını çok iyi kullanan yeni kuşakların toplum içindeki görünürlüklerinin eski kuşakların geleneksel yaşam biçimlerini gölgede bırakmasından kaynaklı gerilimin de etkisi vardır. Çünkü eski kuşaklar "yetiştirmekle" sorumlu olduklarını düşündükleri yeni kuşakların tecrübe ve bilgilerine kayıtsız kalmalarına tahammül edememektedir. Yeni kuşaklar ise çareyi içine doğdukları teknolojiye sarılmakta bulmaktadır. Dolayısıyla çatışan kuşakların kendi içine çekildiği ve kendi mecralarında akan yaşam biçimlerinin dünyayı hiç alışık olmadığı kadar bireysel bir yaşam biçimine evirdiği gözlemlenmektedir. Eğitim de bu değişim ve dönüşümden her zaman olduğu gibi payını almış; ancak, hâlâ X ve Y kuşaklarının aldığı kararlarla sözde "öğrenci merkezli" ancak uygulamada içerik, müfredat ve öğretmen merkezlilikten kurtulamamıştır. Z kuşağının sorun çözme yöntemleri öğrenme pratiklerini de dönüştürmeye başlamıştır.