Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Ankara Yildirim Beyazit University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı, Turkey
Approval Date: 2016
Thesis Language: English
Student: Semih KAYA
Supervisor: KERİM ÖZCAN
Abstract:Bugünlerde yeni bir sanayi devrimine, sanallaşmaya şahit olmaktayız. Piyasaların, çalışanların, müşterilerin, hatta yer ve zaman kavramlarının arasındaki kesin çizgiler gitgide belirsizleştiği için bu yeni dönem öncekilerden farklı olarak, satın alma tercihlerinden üretime kadar yaşamın bütün alanlarını etkilemektedir. Şüphesiz ki, geleneksel yönetim sistemleri de bu değişimden üzerine düşen payı almaktadır. Günümüzde şirketler bütün bu değişimlere ayak uydurabilmek için hiç olmadıkları kadar esnek olmak zorunda kalmaktadırlar. Bu soruna en uygun çözüm ise sanal yapılanma kavramında yatmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de bulunan Sanal Kitap evlerinin rekabet stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, sanal olarak örgütlenen kitap evlerinin fiziki satış yapan kitap evlerinden farklı olduğunu ve bu yapılanma ile pazarda oluşan yeni eğilimlere daha uygun mahiyette örgütlenebildiklerini, ayrıca değişimlere daha hızlı cevap verebildikleri sonucu çıkarılmıştır. Tüm bunlara ek olarak, uygun fiyatlandırma, ürün çeşitliliği, zaman kazandırması ve ulaşılabilirliği sanal örgütlerin sahip olduğu diğer stratejik avantajlar olarak değerlendirilmektedir.